Home ARCHIVE Lastest News

Lastest News

PR_MA TH 2017

Print PDF

Sorry, Content support THAI Version Only.

คุณสมบัติของผู้มีสิทธิ์สมัคร

  1. สำเร็จการศึกษาหลักสูตรปริญญาตรีทุกสาขาวิชา โดยมีแต้มระดับคะแนนเฉลี่ยสะสมตลอดหลักสูตรไม่ต่ำกว่า 2.50 หรือเทียบเท่า
  2. มีประสบการณ์การทำงานด้านสิทธิมนุษยชนและสันติภาพหรือสาขาอื่นที่เกี่ยวข้องจะได้รับการพิจารณาเป็นพิเศษ
  3. ผู้สมัครจะต้องส่งหัวข้อ Proposal /Concept paper คือ ข้อเขียนเชิงแนวคิด ในประเด็นที่ผู้สมัครสนใจจะจัดทำเป็นวิทยานิพนธ์/สารนิพนธ์ ความยาวประมาณ 4 – 5 หน้า ส่งมาที่ : This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it ระบุหัวข้ออีเมล์ว่า “สมัครเรียน 2560”  ส่งเอกสารภายในวันที่ 15 กรกฎาคม 2560
  4. ผู้ที่มีผลสอบผ่านภาษาอังกฤษต้องได้คะแนนสอบ ดังนี้

IELTS ที่ระดับ 3 คะแนนขึ้นไป หรือ

TOEFL-iBT ที่ระดับ 32 คะแนนขึ้นไป หรือ

TOEFL-ITP (เฉพาะที่จัดสอบโดยบัณฑิตวิทยาลัย) ที่คะแนนระดับคะแนน 400 ขึ้นไป หรือ

MU GRAD TEST (Computer-based) ที่ระดับ 36 คะแนนขึ้นไป

หมายเหตุ : ผู้สมัครที่ยังไม่มีผลคะแนนภาษาอังกฤษ สามารถยื่นได้ก่อนเปิดภาคการศึกษาภายในวันที่ 15 สิงหาคม 2560

การรับสมัคร

  1. ให้ผู้ประสงค์จะสมัครเข้าศึกษาต่อ ส่งใบสมัครไปที่  E-mail Address: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it พร้อมแนบไฟล์หลักฐานการสมัคร  หรือ
  2. ส่งใบสมัครพร้อมหลักฐานการสมัครทางไปรษณีย์โดยวงเล็บมุมซอง สมัครเรียน  2560ไปที่ สถาบันสิทธิมนุษยชนและสันติศึกษา  มหาวิทยาลัยมหิดล   เลขที่ 999  หมู่ที่ 5 ต.ศาลายา อ.พุทธมณฑล  จ.นครปฐม 73170

หลักฐานการสมัคร

  1. รูปถ่ายขนาด 1 นิ้ว จำนวน 1 รูป
  2. สำเนาปริญญาบัตร/หรือหนังสือรับรองการจบการศึกษา                                            จำนวน 1 ฉบับ
  3. สำเนา Transcript ฉบับสมบูรณ์ตลอดหลักสูตร                                                      จำนวน 1 ฉบับ
  4. สำเนาผลคะแนนภาษาอังกฤษ                                                                           จำนวน 1 ฉบับ
  5. สำเนาบัตรประชาชน                                                                                        จำนวน 1 ฉบับ
  6. สำเนาทะเบียนบ้าน                                                                                          จำนวน 1 ฉบับ
  7. หนังสือรับรองประสบการณ์ทำงาน  (ถ้ามี)                                                             จำนวน 1 ฉบับ


สอบถามรายละเอียดเพิ่มเติมได้ที่

สถาบันสิทธิมนุษยชนและสันติศึกษา  โทร. 02-441-0813 ต่อ 1113

ดาวน์โหลด>> ใบสมัคร


call for application MA 2017

Print PDF


Why learn is here

Print PDF




Announcement-Application for Full-time Lecturer Position

Print PDF

Announcement

Application for Full-time Lecturer Position (extension of application)

According to the Mahidol University’s announcement on 4 October 2016 inviting applicants for Lecturer position at Institute of Human Rights and Peace Studies (IHRP), Mahidol University would like to extend the application deadline to 28 February 2017 upon the request of IHRP. Any successful applicant will be appointed as University Employee. The details are as follows:

  1. Position: Lecturer (details in the attachment)
  2. General Qualifications and Position-specific Qualifications:

Applicants must have general qualifications under Civil Service Act, B.E. 2535, where mutatis mutandis shall apply and details of the position-specific qualifications are provided in the attachment.

  1. Application Date and Location:

Application documents shall be submitted via 2 options:

3.1   Via Mailing at “Human Resource Department, 4th Floor, 999 Moo 5, the Office of President Building, Mahidol University, Salaya, Phuttamonthon, Nakhon Pathom province, 73170” with an indication on the right-top of envelop “Application for Job Title

3.2   Via email at This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it with the Subject: Application for Title_Name (e.g. Lecturer_Somchai Jaidee)  and enclosed documents with one single PDF file, not exceeding 20 MB.

  1. 4. Application Documents, following documents shall be enclosed with a complete application form:

1)      A recent photograph (1x1 inch) Photograph must have a full-faced view of the personwithout wearing a hat or dark glasses.

2)      A photocopy of degree certificate; if the applicant has not received an original degree certificate yet, the document/letter signed by the person officially authorized to indicate that the applicant have completed the degree already should be provided.

3)      A photocopy of academic transcripts.

4)      A photocopy of household registration and Identity card (for Thai applicant); A photocopy of passport (for Foreign applicant)

5)      Other documents (if any) e.g. military conscription document, name-change certificate, marriage certificate

6)      Curriculum Vitae (CV)

7)      2 letters of Recommendation

  1. Announcement of eligible candidates for examination and interview:

The name of eligible candidates for examination and interview shall be listed within March 2017 on http://www.mahidol.ac.th/muthai/ or www.op.mahidol.ac.th/orpr/



Date of Announcement: 26 January 2017


Assoc.Prof.Thanya Subhadrabandhu, M.D.

Vice President for Human Resouces

Acting President of Mahidol University



Attachment for Announcement of Mahidol University on 26 January 2017

Position: Lecturer

Unit: Institute of Human Rights and Peace Studies (IHRP)

Qualifications:

1)       Earned doctorate degree in either Human Rights, Peace Studies, or other related fields in Social Science.

2)       Specialize in the fields of Human Rights and/or Peace Studies.

3)       Have experiences in research and teaching on Human Rights and/or Peace Studies

4)       Be proficient user of English language. Applicant English Proficiency Test result must meet the Criteria for English Language Examination for University Employee, B.E. 2559:

IELTS (Academic Moduel)                      minimum overall score of 6 or;

TOEFL iBT (Internet-based)                   minimum score of 79 or;

TOEFL ITP                                             minimum score of 550 or;

TOEFL CBT                                            minimum score of 213

5)       Be willing to participate in social services activities.


Responsibilities and Job description:

1)       Manage courses and teach in the courses under academic programs of IHRP.

2)       Develop academic courses and participate in developing potential research plan in compliance with IHRP’s policies and strategies.

3)       Manage academic and social services activities in IHRP.

4)       Assist in curriculum and academic program management upon request.

5)       Conduct research.

6)       Perform other duties as assigned.

Application documents:

1)       Cover letter

2)       Curriculum Vitae (CV)

3)       2 letters of Recommendation

4)       Examples of 2-3 selected academic writings or publications on Human Rights and/or Peace Studies

Examination Process: Consider from Application documents, academic presentation and interview

Salary: 31,500 Baht per month (for lecturer with PhD. Qualification)

(Additional amount may be added to the salary for work experience and job related experience)

Download Here

>>ใบสมัคร เวอร์ชั่นภาษาไทย

>>APPLICATION FORM University Officer_EN


Asia Dialogues 2017: Call for Applicants

Print PDF

Carnegie Council’s Asia Dialoguesprogram will lead a one-week fact finding trip (site visit) to Yogyakarta, Indonesia, during the week of October 16, 2017. The purpose of the trip will be to conduct dialogues with experts and practitioners to explore current issues relating to religion in Indonesian politics and society. Topics of conversation may include: Islam in politics, religious extremism, tolerance and pluralism, civil rights, gender equality, and populism in Asia and the West.

The trip leverages both a global network of scholars and a method of moral inquiry that Carnegie Council has developed over the past several years. Delegates on this trip will be expected to publish at least one article (less than 2,000 words) based on their experience in Indonesia and educational resources provided by Carnegie Council. The articles, which can be published on the Council’s website or elsewhere, will be included in a final Field Guide, which the Council will curate for public education. Other opportunities to present your findings may also occur.

We are now accepting applications from students and professionals under 40 from the United States and East Asia to join this trip as a delegate. Thanks to support from the Henry Luce Foundation, Carnegie Council will cover airfare and hotel expenses of the delegates. Carnegie Council is working with scholars from Indonesian universities to facilitate the dialogues between the delegates and experts, activists, and other members of Indonesian society.

Eligibility:

· Citizen of the United States or from one of the following in East Asia: Brunei, Cambodia, China (including Hong Kong and Macau), East Timor, Indonesia, Japan, Laos, Malaysia, Mongolia, Myanmar, North Korea, Philippines, South Korea, Singapore, Taiwan, Thailand, or Vietnam;

· A student or a professional under 40 years of age;

· Able to travel to Indonesia during the week of Oct. 16, 2017;

· Students must identify a professor who can oversee their research project;

· Have a demonstrated interest in Indonesia, Southeast Asia, and/or religion in politics;

· English proficiency.

Please send your CV and a letter of interest (1,000 words or less) to Amanda Ghanooni ( This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it ) byMarch 1, 2017. Your letter should explain: the topic of your independent research project and how traveling to Indonesia will assist that project; your interest in Indonesia and/or Islam; the professor who will oversee your project if you are a student; how your professional experience will relate to this project if you are a young professional.

Carnegie Council’s aim with this project is to foster mutual learning, forge new meaningful relationships across cultural lines, and continue to bring the Council’s ethical dialogue to local communities around the world. Last year, we took a delegation to Japan to examine gender equality, and in 2018 we aim to investigate climate change in the Philippines, so please consider which topic and country is most interesting to you because we want a new group each year. Please feel free to forward our 2017 Asia Dialogues announcement to your peers, colleagues, and institutions.